Varukorg

träffar.

No hits.

Vi levererar inom hela Europa! /

We deliver all over Europe!

Reklamation och garantier

Alltid 5 års garanti på luftvärmepumpar vid köp av installation!

Vi erbjuder hela fem års garanti på alla våra luft/luftvärmepumpar när installation köpts genom oss, det gäller oavsett varumärke. Vår garanti är en garanti och inte en försäkringslösning, vilket innebär att den omfattar produktrelaterade fel. Garantin förutsätter att en service utförts av ett certifierat företag inom tre år efter installationen. Garantireparationer skall i första hand utföras av den installatör som installerade luftvärmepumpen. I övriga fall endast av e-klok godkänd installatör.

Vid reklamation

Anser du att din produkt har ett fel fyller du i reklamationsanmälan som du hittar på länken nedan. Har du frågor om din reklamation kan du mejla till . Vi kontaktar dig inom några dagar. Fyll i reklamationsblanketten noga med serienummer, modell, felkoder och symptom. Maila gärna din orderbekräftelse till vår e-postadress. Annars kommer vi inte att behandla din reklamation. Vi tillhandahåller i första hand reservdelar och reparation av din pump i enlighet av gällande garantivillkor. Vi reserverar oss för att eventuella reservdelar kan vara slut i lager och är beställningsvara. Leverantörens leveranstid kan variera och så även vår till Er. Två års materialgaranti, gäller under förutsättning att värmepumpen är installerad av annan, ej av e-klok.se anlitad, ackrediterad installatör. Vid installation av ej ackrediterad installatör är alla garantianspråk förbrukade då detta är ett lagbrott.

- Till reklamationsanmälan

Till reklamationsblanketten som pdf!

 

Undantag

Installationsrelaterade fel, till exempel felaktig elanslutning, bristfällig inkoppling av köldmediekrets med mera.

  • Fel som uppstått av yttre åverkan, felaktigt handhavande och ingrepp som utförts av ej ackrediterad firma
  • Skada som uppstått till följd av brand, vattenskada, åsknedslag, skadegörelse eller dylikt
  • Skador genom stöld, förskingring, bedrägeri, eller liknande förmögenhetsbrott
  • Filterbyten, filterrengöring, fjärrkontroll eller batteri till fjärrkontroll
  • Service eller felsökning som ej är godkänd av e-klok
  • Inga anspråk kan göras på till exempel förlorad energibesparing
  • Garantin omfattar inte förbrukningsmaterial, till exempel filter
  • Kostnad för ersättning eller monteringsarbete där e-klok inte informerats och godkänt att arbete skall utföras - ersätts ej

 

Övriga produkter

Övriga produkter i vårt sortiment har två års garanti.

Undantag

  • Fel som uppstått av yttre åverkan, felaktigt handhavande och ingrepp
  • Skador genom stöld, förskingring, bedrägeri, eller liknande förmögenhetsbrott.
  • Garantin omfattar inte förbrukningsmaterial, till exempel filter
  • Skada som uppstått till följd av brand, vattenskada, åsknedslag, skadegörelse eller dylikt

Fyll i anmälan och ange alla uppgifter samt bifoga orderbekräftelse vid reklamation av din produkt. Skicka orderbekräftelse till oss via .

Till reklamationsanmälan

 

Transportskador

Vid synliga transportskador måste detta direkt anmälas till transportören vid mottagande, och antecknas av transportören vid kvittens, kontrollera alltid godsen noggrant. Anmäl samma dag till transportören och sedan direkt till oss på e-klok.se. Vid ej synliga skador på ytteremballaget måste transportskadan anmälas till e-klok.se och transportören inom tre dagar. Om skadan inte anmäls inom tre dagar utgår ingen ersättning. Bifoga foton och beskrivning på skadan. Mottagaren är skyldig att kontrollera om varan har en eventuell emballaget dold skada. Godset i sin helhet måste kontrolleras av dig som kund och eventuella skador måste anmälas till e-klok.se inom tre dagar.

Länk till transportskador

 

Reklamation

De flesta problem kan lösas med en ordentlig felsökning. Lyckas inte felet avhjälpas är du välkommen att kontakta oss för reklamation. Vänligen fyll i vår reklamationsblankett och mejla det till reklamationen. Skicka INGA varor i retur INNAN vi kontaktat dig. För att vi skall kunna hantera ditt ärende behöver vi ett bifogat kvitto, till exempel orderbekräftelsen. Bifogas inte något kvitto behandlar vi inte din reklamation. Vi kontaktar dig inom några dagar förutsatt att reklamationen är komplett. Vi kommer att hänvisa dig till denna rutin även om du kontaktar oss via telefon.

- Läs mer om lagar och regler på konsumentverket.se

 

Ångerätt på e-klok.se är 14 dagar

Privatpersoner har enligt lag rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar. Du får själv bekosta returfrakten, men tänk på att följande punkter måste uppfyllas:

  • Produkten måste returneras i väsentligt oförändrat skick
  • Produkten får ej vara använd eller trasig
  • Produkten ska returneras i originalförpackning samt med inneremballage
  • Produkten ska vara komplett med samtliga tillbehör och originalhandlingar

Skulle ovanstående punkter ej vara uppfyllda kommer vi att skicka tillbaka din produkt och debitera för frakt. Ångerrätt gällande installation löper då utförande av tjänst påbörjas. Ångertiden börjar när installatören anländer till tomt.

När du returnerar din vara fyll i returforumläret!

Du ansvarar för returförsändelse

När du returnerar produkten via Posten sänder du som företagspaket det vill säga med leverans till Albion Nordic AB, Traktorgatan 2, 745 37 Enköping och du står själv för returkostnaden. Märk sändningen med ditt ordernummer. OBS! Vi tar inte emot ombudspaket, de kommer att skickas tillbaka.

Spara inlämningskvittot – tänk på att du ansvarar för returförsändelse samt att varan skickas till rätt plats och att du får en säker återbetalning.

Vänligen observera att ångerrätt ej gäller företag.
 

Vid ej uthämtat paket

Löser du inte ut ditt paket så kommer paketet automatiskt gå i retur till oss efter 14 dagar och du debiteras för returfraktkostnaden och eventuell lagerhyra från Schenker.

Meny