STÄNG

Denna webbplats använder cookies för statistik, anpassat innehåll och annonser. Läs mer

Trygg e-handelCO2 neutral website

Fri support

telefon - mail - chat

Varukorg

träffar.

No hits.

Köpvillkor

Lagerförd vara utlevereras normalt inom 48 timmar helgfria arbetsdagar, förutsatt att den finns på vårt centrallager. Du har normalt din order hos dig/ditt utlämningsställe inom 3-5 vardagar beroende var i landet du bor. Nyhet är leveransalternativet Express med 2-3 vardagar, när du önskar snabb leverans! Vid hög belastning kan leveranstiden komma att ändras. Detta kommer i så fall att meddelas på e-klok.se så att du som kund alltid ska veta vad som gäller när du gör din beställning. Du som kund har alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid en eventuell förening.

Vid lagerbrist eller om varan är en beställningsvara avgörs leveranstiden av tillgången hos våra leverantörer.

Leverans till ombud betyder ett Schenker ombud i närheten av dig, exempel ICA, Coop och OK/Q8.
Här hittar du alla ombud

Hemleverans betyder att de levererar hem till din dörr, alternativ med eller utan avisering.

Leverans till terminal är till en Schenker-terminal i närheten av dig.
Här hittar du alla terminaler

Villkor vid leverans till terminal eller hem

Det är kundens ansvar att hämta ut varorna från Schenkers terminal. Om kunden inte hämtar ut sina varor och det utgår lagerhyra kommer kunden att debiteras för denna kostnad. Skulle varan returneras till e-klok.se på grund av utebliven upphämtning kommer även denna kostnad att debiteras på kunden. 

Vid val av hemleverans där varorna inte kan levereras ut till kund och transportbolaget försökt nå kunden gällande sändningen utan att lyckas, gäller samma debitering som till terminal. Om kunden inte är hemma när Schenker levererar kommer kunden debiteras för en extra utkörningsavgift.  

Beställningsvaror

Varor som vi inte lagerför beställs från våra  leverantörers lager. Det medför att leveranstiden kan bli längre hos beställningsvaror än för lagerförda varor. Leveranstiden kan då bli upp till 14 dagar.

Force Majeure

e-klok.se är inte ansvarigt för försenad prestation (inklusive leverans och garanti åtgärder) orsakad av omständighet utanför e-klok´s rimliga kontroll och är i så fall berättigad till tilläggstid för uppfyllelse av sina åtaganden.

Exempel på omständighet är:
Utan att utgöra fullständig förteckning – strejk, terroristdåd, krig, leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof. Om sådan omständighet varar mer än två månader, äger vardera parten rätt att säga upp avtalet utan den andra har rätt att erhålla eller skyldighet att utge ersättning.

Tvist

Tvist som gäller tolkningen eller tillämpningen av dessa bestämmelser, skall parterna i första hand försöka lösa genom överenskommelse. Tvisten kan prövas av Allmänna reklamationsnämnden i den mån nämnden är behörig. Tvisten kan också prövas av tingsrätt.

Fraktskador

Undersök din vara direkt när du tar emot den och säkerställ att varan fungerar tillfredsställande. Om du upptäcker en skada på kartongen/varan kan du be transportören att ta tillbaka varan direkt. Synlig fraktskada skall anmälas direkt till transportören vid mottagandet eller uthämtning av varan. Dold fraktskada skall anmälas till oss inom 3-dagar. Det är viktigt att du behåller allt emballage. Anmäls inte skadan till oss och fraktbolag utgår ingen ersättning.

Felexpedierad vara

Om du har fått en felexpedierad vara bör du inom skälig tid kontakta oss. Om en vara är felexpedierad står vi för returfrakten.

Tänk på att produkt ska returneras i väsentligt oförändrat skick. Vi vill helst att den förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och med eventuella tillbehör. Kvitto eller faktura ska också medsändas. Även varor som följer på köpet ska självklart också returneras. Mindre varor levereras ofta med ytteremballage som skyddar original/produktförpackning. Vid eventuell retur bör då detta ytteremballage eller likvärdigt emballage användas. För att underlätta hanteringen ser vi gärna att du använder en blankett innan du skickar varan i retur till oss. Då hjälper vi dig att skicka varan till rätt plats och att du får en säker återbetalning.

Reklamation & ångerrätt

Läs noga igenom våra villkor vid reklamation ångrande av köp här.

Installation

När tid har bokats och montören åkt ut till ett jobb som inte blir av på grund av att kunden inte är på plats, om inget annat är överenskommet. Det kallar vi för en Bomkörning, installatören har då rätt att fakturera kunden 2.000:-

Avbeställning av installation måste ske senast 24 timmar innan bokad tid. Om inget annat är överenskommet, kan kund bli debiterad 2.500:-

Du ansvarar för returförsändelse

När du returnerar produkten via Posten sänder du som företagspaket 16.00 och står själv för returkostnaden. Vi tar inte emot ombudspakt, de kommer att skickas tillbaka.

Spara inlämningskvittot – tänk på att du ansvarar för returförsändelse samt att varan skickas till rätt plats och att du får en säker återbetalning.

Återbetalning

I de fall konsumenten, på riktiga grunder, häver köpet återbetalar e-klok.se konsumenten inom 30 dagar förutsatt att alla kriterier för en godkänd reklamation är uppnådda.
Vid kortköp går återbetalning tillbaka till samma kreditkort. Vid direktbanksbetalning sker återbetalning till kontot anslutet till direktbanksbetalning. Vid postförskott ska kontonummer antecknas på blanketten för varuretursanmälan dit återbetalning kommer att ske. Mer om ångerrätten och Distansavtalslagen kan du läsa om på Konsumentverkets hemsida

Betalning

På e-klok.se kan du välja att betala med Visa, Mastercard, Faktura eller Delbetalning. Faktura och Delbetalning sker via vår samarbetspartner Avarda.

mastercard visa

 

Bankkort/Kreditkort

Vi använder 3D Secure som är en global säkerhetsstandard utvecklad av Visa och Mastercard för internetbetalning.
Överföringen krypteras, vilket innebär att ingen obehörig kan komma åt dina kortuppgifter. Pengarna dras från ditt kort när du godkänner ordern.

 

Fakturera mig eller dela upp betalningen

Via Avardas tjänster kan du betala din beställning via en faktura efter din beställning eller dela upp ett större belopp och delbetala om man vill det. Vid köptillfället görs en kreditbedömning, som kan innebära att en kreditupplysning tas. Kan ansökan inte godkännas kan du enkelt välja ett annat betalsätt. Vid betalning med Faktura erbjuder Avarda upp till 50 dagars räntefri kredit, beroende på när i månaden varuköpet genomförs. Avarda skickar ut fakturan den 10:e varje månad och om man får leverans före den 7:e kommer fakturan den 10:e samma månad, efter den 7:e kommer fakturan den 10:e nästa månad. Betalning ska vara Avarda tillhanda på i fakturan anvisat plusgirokonto senast på förfallodagen. Avarda tar ut en fakturaavgift (f.n. 29 kr). Om Kredittagaren betalar sin faktura innan förfallodagen uppstår inga ytterligare kostnader eller avgifter. Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift (f.n. 60 kr). Om inte beloppet på fakturapåminnelsen betalas inom utsatt tid övergår fakturabeloppet till att omfattas av villkoren för Konto. Kredittagaren kan även aktivt välja att byta till Konto genom att på förfallodagen betala lägsta belopp angivet på fakturan.

Vill du delbetala/skapa ett konto på din faktura? Det fungerar så här:

Välj mellan 6 till 36 månader

Kreditbelopp: 10 000 kr

Avisering: 29 kr

Kreditränta 19,90 %

Exempel: Den effektiva räntan, beräknad på ett kreditbelopp om 10 000 kr som delbetalas på 12 månader, är 29,22%. Den totala kreditkostnaden (inkl. ränta och avgifter) för detta exempel blir 11 458 kr

klarna 
Villkor för Avardas betaltjänster hittar du här
Läs igenom noga innan köp.

Garanti och Reklamation

För produkter som säljs "Installerad och klar" gäller fem års totalgaranti! Observera att garantin endast gäller om värmepumpen servats av certifierad kyltekniker inom tre år efter installationen.

Annars gäller två års materialgaranti under förutsättning att värmepumpen är installerad av annan, ej av e-klok anlitad, ackrediterad installatör. Vid installation av ej ackrediterad installatör är alla garantianspråk förbrukade då detta är ett lagbrott. 

Särskilda undantag

e-kloks 5-års helgaranti gäller ej för:

  1. Fel som uppstått på grund av yttre åverkan, felaktigt handhavande och ingrepp som utförts av ej ackrediterad installatör
  2. Skada som uppstått till följd av brand, vattenskada, åsknedslag, skadegörelse eller dylikt
  3. Skador genom stöld, förskingring, bedrägeri eller liknande förmögenhetsbrott
  4. Filterbyten, filterrengöring eller batteribyten i fjärrkontroll

Vid fall där en tekniker tillkallats och denne upptäcker att det rör sig om något av ovanstående fel, får kunden stå för teknikerns kostnader. 

Övrigt

  • På e-klok kan svenska företag, organisationer och privatpersoner handla
  • Samtliga priser på e-klok.se är i svenska kronor inklusive moms
  • Kunder som är under 18 år måste ha målsmans tillstånd för att beställa varor från e-klok.se
  • All försäljning via e-klok.se sker enligt konsumentköplagen 1990:932, e-handelslagen 2002:562 och distans- och hemförsäljningslagen 2005:59

Mer information finns på konsumentverkets hemsida:

- Läs om Konsumentköplagen 1990:932

- Läs om E-handelslagen 2002:562

- Läs om Distans- och hemförsäljningslagen 2005:59

Meny