STÄNG

Denna webbplats använder cookies för statistik, anpassat innehåll och annonser. Läs mer

Trygg e-handelCO2 neutral website

Fri support

telefon - mail - chat

Varukorg

träffar.

No hits.

Reklamation och garantier

Luftvärmepump

Vi erbjuder fem års garanti på luftvärmepumpar och installation där installation köpts genom oss. Vår garanti är en garanti och inte en försäkringslösning, vilket innebär att den omfattar produktrelaterade fel. Garantin förutsätter att en service utförts av ett certifierat företag inom tre år efter installationen. Garantireparationer skall i första hand utföras av den installatör som installerade pumpen. I övriga fall endast av e-klok godkänd installatör. Anser du att din produkt har ett fel fyller du i blanketten som du hittar på länken nedan och mejlar den till oss via reklamation@e-klok.se. Vi kontaktar dig inom några dagar. Fyll i reklamationsblanketten noga med serienummer, modell, felkoder och symptom. Bifoga din orderbekräftelse och ifylld blankett till vår e-postadress. Annars kommer vi inte att behandla din reklamation. Vi tillhandahåller i första hand reservdelar och reparation av din pump i enlighet av gällande garantivillkor. Vi reserverar oss för att eventuella reservdelar kan vara slut i lager och är beställningsvara. Leverantörens leveranstid kan variera och så även vår till Er. Två års materialgaranti, gäller under förutsättning att värmepumpen är installerad av annan, ej av e-klok anlitad, ackrediterad installatör. Vid installation av ej ackrediterad installatör är alla garantianspråk förbrukade då detta är ett lagbrott.

Ladda ned blanketten

Undantag

Installationsrelaterade fel, till exempel felaktig elanslutning, bristfällig inkoppling av köldmediekrets med mera.      

  • Fel som uppstått av yttre åverkan, felaktigt handhavande och ingrepp som utförts av ej ackrediterad firma
  • Skada som uppstått till följd av brand, vattenskada, åsknedslag, skadegörelse eller dylikt
  • Skador genom stöld, förskingring, bedrägeri, eller liknande förmögenhetsbrott
  • Filterbyten, filterrengöring, fjärrkontroll eller batteri till fjärrkontroll
  • Service eller felsökning som ej är godkänd av e-klok
  • Inga anspråk kan göras på till exempel förlorad energibesparing
  • Garantin omfattar inte förbrukningsmaterial, till exempel filter
  • Kostnad för ersättning eller monteringsarbete där e-klok inte informerats och godkänt att arbete skall utföras - ersätts ej

Övriga produkter

Övriga produkter har två års garanti.  

Undantag

  • Fel som uppstått av yttre åverkan, felaktigt handhavande och ingrepp
  • Skador genom stöld, förskingring, bedrägeri, eller liknande förmögenhetsbrott.
  • Garantin omfattar inte förbrukningsmaterial, till exempel filter
  • Skada som uppstått till följd av brand, vattenskada, åsknedslag, skadegörelse eller dylikt

Fyll i blanketten och ange alla uppgifter samt bifoga orderbekräftelse vid reklamation av din produkt. Skicka blanketten och orderbekräftelse till oss via reklamation@e-klok.se.

Ladda ned blanketten

Transportskador

Vid synliga transportskador måste detta direkt anmälas till transportören vid mottagande, och antecknas av transportören vid kvittens, kontrollera alltid godsen noggrant. Anmäl samma dag till transportören och sedan direkt till oss på e-klok. Vid ej synliga skador på ytteremballaget måste transportskadan anmälas till e-klok och transportören inom tre dagar. Om skadan inte anmäls inom tre dagar utgår ingen ersättning. Bifoga foton och beskrivning på skadan. Mottagaren är skyldig att kontrollera om varan har en av emballaget dold skada.

Reklamation

De flesta problem kan lösas med en ordentlig felsökning. Lyckas inte felet avhjälpas är du välkommen att kontakta oss för reklamation. Vänligen fyll i vår reklamationsblankett och mejla det till reklamation@e-klok.se. Skicka INGA varor i retur INNAN vi kontaktat dig. För att vi skall kunna hantera ditt ärende behöver vi ett bifogat kvitto, till exempel orderbekräftelsen. Bifogas inte något kvitto behandlar vi inte din reklamation. Vi kontaktar dig inom några dagar förutsatt att reklamationen är komplett. Vi kommer att hänvisa dig till denna rutin även om du kontaktar oss via telefon.

- Läs mer om lagar och regler på konsumentverket.se

Ångerätt 14 dagar

Privatpersoner har enligt lag rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar. Men tänk på att följande punkter måste uppfyllas:

  • Produkten måste returneras i väsentligt oförändrat skick
  • Produkten får ej vara använd eller trasig
  • Produkten ska returneras i originalförpackning samt med inneremballage
  • Produkten ska vara komplett med samtliga tillbehör och originalhandlingar

Skulle ovanstående punkter ej vara uppfyllda kommer vi att skicka tillbaka din produkt och debitera för frakt. Ångerrätt gällande installation löper då utförande av tjänst påbörjas. Ångertiden börjar när installatören anländer till tomt.

Meny